onsdag, september 14, 2005

På tal om en sådan konstig dag

Dagen är slut, tack och lov. Så här irriterad har jag inte varit på ganska länge. Visst har det hänt att jag har känt mig nere då och då under veckan, men idag var det ganska speciellt. Det kändes som om alla sorters människor som jag anser vara förargliga bestämde sig för att driva med mig under hela dagen.
Den första var en kvinna på tåget mot Malmö i morse. Hon satt bakom mig och hade med sig något att äta. Det är ju ganska vanligt med folk som käkar frukost på tåget, dock är det inte alls vanligt att de tuggar med öppen mun. Fan vad det lät fruktansvärt äckligt! Jag brukar inte äcklas av sådana obetydliga grejer, men den där kvinnan var utan tvekan ensam i sitt slag. Hon hade nog ganska mycket mat med sig, för hon höll på att tugga på samma sätt fram till Hässleholm. Då började hon hosta lika äckligt som hon åt. Jag tänkte faktiskt att jag skulle få en lotska i mitt hår närsomhelst. Hennes motbjudande rökhosta hade pågått tills hon äntligen klev av tåget i Eslöv.

Lektionerna i skolan var helt okej, t.o.m. intressanta. Eftersom vi slutade tidigt idag, hade vi planerat att spela fotboll någonstans nära Malmö stadion. Självklart kom regnet när vi var på väg dit så vi fick inte spela. Det blir nog fotboll nästa vecka då. Naturligtvis slutade det regna när jag precis hade klivit in på tåget tillbaka till K-stad. Det var ju Murphys lag som gällde idag.

Resan gick bra från Malmö till Lund, tills två väldigt irriterande tjejer klev in och satt på platserna bredvid. De var ett par ordkulsprutor. De pratade högt och snabbt jämt, heeeeeela vägen till Kristianstad. Tydligen hade de mycket att säga till varandra, för de talade precis om allt möjligt. Det var för flera timmar sedan, men jag hör dem snacka fortfarande i mitt huvud.

Hemma var det någon granne som hade fest tillsammans med sina bratskompisar. Hög musik, (usel musik förresten) fulla idioter... Fan vad jag hatar att bo i denna korridor! Det räcker med bara ett jävla bortskämt arsel för att förstöra det för alla andra som bor här.

Det var så många små saker för bara en liten dag.

2 Comments:

Blogger DCifuentes said...

mae, deme alguna direccion de traductor a espanhol o a ingles... me gustaria leer sus posts.

29/9/05  
Blogger J.S. said...

Traductor en línea de sueco a inglés no he visto. Lo más cercano es un diccionario online sueco-español. (Demasiado trabajo quizá para darse cuenta que la mayoría de los posts son puras burradas :D )

http://lexin.nada.kth.se/sve-spa.shtml

29/9/05  

Skicka en kommentar

<< Home