fredag, juli 29, 2005

Att rinna ut i sanden

Det finns inget mer att skapa, inget mer att tänka, inget mer att säga. Det är kört. Game over.
Någon annan har gjort det bättre än du redan för länge sedan.

Det är hopplöst. Det enda du kommer nog att inse är att alla bemödanden var förgäves. Sluta anstränga dig, för det är inte värt ett skit. Du kommer aldrig att skapa något nytt.
Någon annan har gjort det bättre än du redan för länge sedan.

Du tror dig vara unik. Stackars liten! Så naiv! Så ynklig! Du är ju som alla andra, bara en futtig del av de grundlurade massorna. Var så god och försök komma på något unikt och värdefullt!
Någon annan har gjort det bättre än du redan för länge sedan.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

I världen finns två sorters människor: den grå massan och de som tänker själva. Kan inte mer än hålla med dig. Det är tragiskt att vissa inte inser att deras plats är i det stora grå....

Hade varit intressant att veta vem du syftar på i bloggen.

3/8/05  
Blogger J.S. said...

Om det inte är tydligt nog syftar jag på mig själv, fast inspirationen till bloggen kom delvis från TV en dag jag tittade på musikvideor. Det är så mycket skräp som låter och ser ut likadant, samtidigt som man ser folk ute som kopierar allt de ser på tv. Jag anser att TV dödar musikens själ. Själv är jag musiker, och dessvärre mycket kritisk av mitt eget verk.

7/8/05  

Skicka en kommentar

<< Home